• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vodafone zwicht voor Fox Sports

D

Donnerd

Vanaf 1 augustus 2016 krijgen alle Vodafone Thuis-klanten met een tv-abonnement als eerste in Nederland FOX Sports 1 Eredivisie HD in het basispakket. De overige vijf FOX Sports-kanalen met Eredivisievoetbal en internationale sporten komen in een nieuw Compleet-pakket dat aanzienlijk in prijs is verlaagd.

Heb dus een slecht voorgevoel en dat dit dus ook wordt doorgetrokken naar Ziggo.

bron: https://www.vodafone.nl/over-vodafone/wie-zijn-wij/nieuws/nieuws.html?post_id=267138
 
ok nog stukje.

Door al deze vernieuwingen gaan de prijzen van de tv-abonnementen per 1 september met € 1,50 omhoog, hoop toch niet dat dit bij ziggo ook zo is, dat is het verhoging 5 in 2jaar tijd.
 
Dit is naar mijn mening koppelverkoop en bij de wet verboden, ze mogen fox sport eredivisie live niet in twee delen hakken, oftewel niet over twee zenderpakketten verdelen. (denk ik)
 
Hier stond al een mooi stukje over op Totaal TV
https://www.totaaltv.nl/nieuws/23589/fox-sports-houdt-vast-aan-voetbalkanaal-in-basispakket.html

Fox wil het eerste kanaal graag standaard in het pakket bij alle aanbieders, daarvoor willen ze dan rond de 2 euro per klant ontvangen. Tja en de meeste aanbieders zullen dat dan doorberekenen door de prijs te verhogen, zoals vodafone nu dus doet. Dat zal ook bij Ziggo wel gebeuren in de toekomst, alleen loopt de overeenkomst met Ziggo nog niet af, dus daar zal nu nog niets veranderen. Dat is ook waarom KPN en Fox nog in de clinch liggen ...

@rcs
Koppelverkoop is een verkoop van het ene product met de verplichting dat de klant ook het andere product moet kopen.
Daar is hiervan geen sprake ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziggo heeft zijn eigen sport zenders en daarom een veel betere onderhandelingspositie.
 
@Tweety
je mag een bestaand pakket toch niet zomaar in twee stukken hakken, is toch onzin, kunnen ze ned 2 en 3 ook wel in een aanvullend pakket doen, enz. enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee rcs want npo1/2/3 zijn must carry en moeten in het laagste pakket zitten.
 
Devil-Strike.net zei:
nee rcs want npo1/2/3 zijn must carry en moeten in het laagste pakket zitten.
ja ja, begrijp ik wel, maar laten ze dan fox 1 en 3 en 5 in het basispakket doen, m.a.w. de gehele eredivisie, het complete pakket dus en dan mag dat van mij die €17.50 blijven als extra, maar goed, het blijft een raar en vaag gedoe allemaal, laten we maar terug gaan naar Canal Digitaal met een decoder van de kijkshop zoals we dat vroeger hadden voor die 15 gulden extra.
uiteraard begrijp ik de mensen die niks met voetbal hebben en er ook niet voor willen betalen dus lekker zo laten als het nu is en fox moet alleen voetbal uitzenden zonder dat geouwehoer van die mensen die denken er verstand van te hebben omdat ze ook gevoetbald hebben, daar kunnen ze heel veel kosten op besparen.
 
Terug
Bovenaan