• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Artech EX700 - FSK naar DTMF converter

  • Onderwerp starter forestmountain
  • Startdatum
F

forestmountain

Hallo ieder,
Heeft iemand ervaring met de EX700 van Artech?
Dit is een FSK naar DTMF converter.
Sinds kort heb ik er eentje in bezit, echter ik krijg 'm niet goed aan de praat. Er komen helemaal geen nummers in beeld of alleen het 1e cijfer van het nummer van de beller. Uit de handleiding van Limacom kom ik ook nog niet echt verder. Ik wil binnenkort Limacom emailen over dit probleem. Maar ik denk dat het geen kwaad kan om alvast her en der te informeren naar de ervaringen.

Ik gebruik dit apparaatje in combinatie met:
UPC-digitaal bellen - Freetime met nummerherkenning
Siemens Gigaset 3000 micro
Siemens Gigaset 1000
Philips 211

Op de website van Artech zelf staat een zeer korte gebruiksaanwijzing, maar daar word ik ook niet wijzer van.

Ik hoop dus dat jullie wat tips hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Hans
 
Misschien als tip, de thans door jou gebruikte draadloze toestellen zijn GAP compatible. Je zou dus kunnen overwegen om voor weinig geld een 2e hands duits Siemens Gigaset basisstationnetje bijvoorbeeld via eBay.de te kopen. Dan weet je zeker dat je weer nummerweergave hebt.

Ik heb ooit ook zo een converter gehad. Deze veroorzaakte een bromtoon op de lijn en gaf ook onvolledige telefoonnummers weer. :'(
 
Hallo Mischa,
Ik heb helemaal geen ervaring met Ebay. Maar als ik via Ebay.de een basistation zou willen gaan aanschaffen aan welke prijsindicicatie moet ik dan denken?
Als ik alle biedingen zie dan zou een basisstation onder de 20 euro aangeschaft kunnen worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze voor zo weinig van eigenaar verwisselen. Dus of ik heb het mis, of ze zijn in duitsland 2e hands echt zo goedkoop?
Hopelijk heb jij nog een paar tips voor mij als ik via Ebay een basistation wil gaan aanschaffen.
 
forestmountain zei:
Hallo Mischa,
Ik heb helemaal geen ervaring met Ebay. Maar als ik via Ebay.de een basistation zou willen gaan aanschaffen aan welke prijsindicicatie moet ik dan denken?
Als ik alle biedingen zie dan zou een basisstation onder de 20 euro aangeschaft kunnen worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze voor zo weinig van eigenaar verwisselen. Dus of ik heb het mis, of ze zijn in duitsland 2e hands echt zo goedkoop?
Hopelijk heb jij nog een paar tips voor mij als ik via Ebay een basistation wil gaan aanschaffen.

Tweedehands basisstations zijn in Duitsland echt zo goedkoop én ze ondersteunen FSK. Ik zie ze op www.ebay.de al staan voor zelfs minder. Portokosten is doorgaans circa euro 10,00. ;)

Als tip: lees goed de aanbieding door, dat de adapter inclusief is en het apparaat echt werkt of is getest door de verkoper. Betaling via internetbankieren duurt doorgaans 3 werkdagen. De verzending meestal 2 tot 4 werkdagen.
 
Even een laatste mededeling vanaf mijn kant.
Inmiddels via E-Bay een Siemens basistation aangeschaft. Inclusief verzendkosten heeft mij dit minder dan 12 euro gekost. Nu kan ik weer goed gebruik maken van nummerherkenning. Heerlijk dat je zo zelf kan beslissen bij wie je de telefoon opneemt.... ;)
Ik moest alleen de telefoonkabel aanpassen. Er zat een 'vreemde' Duitse stekker aan die ik heb vervangen door een RJ11.
Een tip voor mensen die ook een Duits Siemens toestel gaan aanschaffen. Duitse toestellen gebruiken de buitenste twee aders van de telefoonkabel, in Nederland wordt gebruik gemaakt van de binnenste twee aders. Wellicht al bekend, maar ik liep er zelf tegen aan.

Hans
 
Eh...., bedoel je het echt zoals het er staat? Nl. een een FSK naar DTMF converter, en niet andersom?
Een FSK naar DTMF converter betekent kortweg systeem UPC naar Systeem KPN.

Edit:
Ik zat hiermee even op een verkeerd spoor. Redeneerde net even andersom.
Mag wat mij betreft worden verwijderd.
 
Terug
Bovenaan