• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten nieuwe mediabox hetzelfde als Motorola box?

E

erwin969

Ik heb vandaag mijn nieuwe mediabox mogen ontvangen. Ik vroeg me af, de kabels die ik nu in mijn motorola box heb zitten, kan ik zo oversteken in mijn nieuwe box, behalve de twee scartingangen zitten anders zag ik in de gebruiksaanwijzing, VCR zit boven en TV zit onder op de oude box, en bij de nieuwe box is het net omgekeerd. Maar voor de rest van de kabels kan ik gewoon overzetten zonder problemen?
 
Bij mij ging het zonder problemen.. zelfs de netsnoer :) .. let wel de nieuwe box heeft geen modulator meer dus hij werkt ook echt alleen maar via de scart aansluitingen..
 
ArieL zei:
Bij mij ging het zonder problemen.. zelfs de netsnoer :) .. let wel de nieuwe box heeft geen modulator meer dus hij werkt ook echt alleen maar via de scart aansluitingen..

Wat bedoel je met modulator?
 
een modulator is, zeg maar, het zendertje waardoor je ook op andere tv's via de coaxkabel naar de box zou kunnen kijken. Dit kan niet meer met de mediabox, maar kon wel met de Motorola STC.
 
Ik heb het overigens nu met mijn motorola box wel heel anders aangesloten dan dat ik moet doen bij mijn nieuwe mediabox las ik in die beschrijving.
Alleen de scartkabels zitten op de juiste plek maar die andere kabeltjes zitten in mijn videorecorder omdat mijn video ook digitale tv moet opnemen. Ik heb daar destijds erg mee geklooit en kreeg ik maar niet voor elkaar en dat zit nu eindelijk goed dus hoop inderdaad dat ik alles zo kan overpluggen, behalve de scartkabels net andersom erin doen.
 
erwin969 zei:
Ik heb het overigens nu met mijn motorola box wel heel anders aangesloten dan dat ik moet doen bij mijn nieuwe mediabox las ik in die beschrijving.
Alleen de scartkabels zitten op de juiste plek maar die andere kabeltjes zitten in mijn videorecorder omdat mijn video ook digitale tv moet opnemen. Ik heb daar destijds erg mee geklooit en kreeg ik maar niet voor elkaar en dat zit nu eindelijk goed dus hoop inderdaad dat ik alles zo kan overpluggen, behalve de scartkabels net andersom erin doen.

bedoel je met die andere kabeltjes toevallig de antenne kabels ? de kabel die uiteindelijk ook op je tv aangesloten zit ?
 
ArieL zei:
bedoel je met die andere kabeltjes toevallig de antenne kabels ? de kabel die uiteindelijk ook op je tv aangesloten zit ?

Ja de kabel zit met de video verbonden.
 
erwin969 zei:
Ja de kabel zit met de video verbonden.

Je kunt met de nieuwe box niet meer "via de antenne kabel" opnemen. Bij de motorola kon je het digitale kanaal net als een gewone tv zender in je video als zender opslaan. Dus bv 1=ned1,2=ned2,3=upc digital. Dit was mogelijk omdat de motorola een zogenaamde modulator had, eenvoudig gezegd, deze zet (moduleert) het beeld en geluid op een frequentie die te ontvangen is door een tv of video, zodat het voor de tv een normaal televisie kanaal lijkt. Met de nieuwe box kan dat niet meer.
Het opnemen van de nieuwe box zul je dan ook via de scart moeten doen, je video zal hiervoor iets van kanaal 0 of av hebben.

Wil je toch via de antenne kabel opnemen op video of op een andere tv kijken, zul je een externe modulator moeten toevoegen
 
Vanmiddag dus maar even mijn mediabox al vast aangesloten al kan ik nog niets ontvangen. Scheelt donderdag als ik hem eigenlijk mag aansluiten weer, hoef nu alleen de setup nog maar door te lopen alleen heb ik een probleem waar ik niet uitkom:
Ik heb de MediaBox nu aangesloten op dezelfde manier als met de Motorolabox maar als ik mijn video aanzet gaat ineens mijn beeld vertekenen als ik mijn mediabox erbij aan doe. Zodra mijn video uit is is het beeld weer normaal.
Ik heb het ook al eens geprobeerd om hem aan te sluiten op de manier zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing maar toen deed mijn video het helemaal niet meer, geen beeld meer op mijn videokanaal.
In de oude situatie had ik de tv coaxstekker met mijn video verbonden in antenne out, de mediabox heb ik verbonden met antenne in van mijn videorecorder. De hoofdscart van mijn dubbelscartstekker zit in de TV, de scart van de Mediabox gaat naar die dubbelscartstekker, en de videoscart van mijn mediabox gaat ook naar die dubbelstekker.
Ik gebruik ook nog een dubbelscarttekker voor de scarts anders kom ik te kort want ik heb ook nog een DVD speler. Wat doe ik fout? Heb allerlei mogelijkheden al geprobeerd maar zie door de bomen het bos niet meer. Alvast dank. De manier waarop het nu zit, zit het goed, alleen als ik mijn video aanzet gaat mijn beeld vertekenen en als ik via AV wat opneem, krijg ik door die strepen en dat vertekenen het beeld van de zender te zien die ik op dat moment had op staan. Dus iets gaat er niet goed, maar wat. Wie wel? Alvast dank.
 
Terug
Bovenaan